המטבח התאילנדי באיזורים שונים של המדינה

לא על הפאד תאי לבדו: חקר המטבח התאילנדי

כשאנשים חושבים על אוכל תאילנדי, מנות כמו פאד תאי או מרק טום יאם הן לרוב האסוציאציות הראשונות שעולות בראשם. עם זאת, המטבח של תאילנד הוא הרבה יותר מגוון ממה שאנשים רבים מבינים. מההרים הצפוניים ועד לחופים הדרומיים, לכל אזור בתאילנד יש את הטעמים והמרכיבים הייחודיים לו.

כדי לעזור לחובבי האוכל לחקור מעבר למאכל התאילנדי הטיפוסי, סדנאות בישול למבוגרים מציעות הזדמנות ללמוד על המנות האזוריות הפחות מוכרות של המדינה. סדנאות כאלה יעזרו לכם להכיר מאכלים באופן הרבה יותר קל ומהיר מספרי מתכונים ובמחיר יותר משתלם מהזמנת כל אותן המנות במסעדה.

מטבח צפון תאילנדי

המטבח הצפון תאילנדי מושפע מאוד מהמדינות השכנות מיאנמר וסין, מה שמקנה לו אופי ייחודי בהשוואה לאזורים אחרים בתאילנד. המטבח המקומי הזה שם דגש רב על עשבי תיבול טריים, ירקות ובשרים. אורז דביק הוא מרכיב עיקרי באזור הזה והוא מוגש בדרך כלל לצד מטבלים חריפים וחמצמצים. אחת המנות הפופולריות ביותר בצפון תאילנד היא קאו סוי, מרק קארי על בסיס חלב קוקוס עם אטריות ביצים, עוף וירקות חרדל כבושים. מנות פופולריות נוספות כוללות את סיי-אואה, נקניקייה חריפה עשויה מבשר חזיר טחון ועשבי תיבול, וקאנג האנג לי, קארי שמכינים מבשר של בטן חזיר.

מטבח צפון מזרח תאילנדי

המטבח הזה מכונה גם בתור איסאן והוא ידוע בטעמיו החריפים והחמצמצים, עם שימוש רב בפלפל צ’ילי ומיץ ליים. אורז דביק הוא גם מרכיב עיקרי באזור ומנות מקומיות רבות מוגשות עם מגוון עשבי תיבול וירקות. מנה פופולרית מאזור זה היא סום טאם, סלט פפאיה ירוקה וחריף עם רוטב דגים, מיץ ליים וצ’ילי. מנות נוספות הייחודיות למטבח האיסאן כוללות לארב, סלט בשר טחון עם עשבי תיבול ותבלינים, ונמטוק, סלט בשר על האש עם רוטב חריף.

מטבח מרכז תאילנד

המטבח של מרכז תאילנד הוא המוכר והפופולרי ביותר במדינה, כאשר מנות כמו פאד תאי ומרק טום יאם מקורן באזור זה. עם זאת, יש הרבה מנות אחרות שאפשר לחקור, כמו מאמן קארי, קארי מתוק ומלוח העשוי עוף, תפוחי אדמה ובוטנים. מנה פופולרית נוספת היא קאו פאד, מנת אורז מטוגן עם בשר וירקות, שמוגשת לרוב עם פרוסת ליים וביצה מטוגנת מעל.

מטבח דרום תאילנדי

המטבח הדרום תאילנדי מושפע מאוד מהטעמים של מלזיה ואינדונזיה, עם דגש על פירות ים ותבלינים. מנות כמו גאנג סום, קארי חמצמץ ומתובל עשוי דגים או שרימפס, וקאו יאם, סלט העשוי מאורז, עשבי תיבול וירקות, פופולריות באזור זה. מנה מפורסמת נוספת מדרום תאילנד היא הוי טוד, אומלט צדפות פריך המוגש עם רוטב חריף לצורך טבילה.

לסיכום, בעוד פאד תאי ומרק טום יאם בהחלט טעימים, יש הרבה יותר במטבח התאילנדי מאשר רק המנות הפופולריות הללו. במידה וטעמתם ואהבתם את המאכלים התאילנדיים היותר מוכרים, מומלץ לחקור את המטבח הזה לסוגיו השונים לעומק!

Skip to content