מתכון להכנה של אוכל תאילנדי

מתכון לרוטב פאד תאי

פאד תאי עשוי מאפס הוא לא בדיוק ארוחה מהירה – יש הרבה מרכיבים להכין. אבל איך מסעדות עושות את הפאד תאי הטרי בשבילכם ב-5 דקות? חדשות טובות: הם לא עושים שום דבר שלא ניתן לעשות בבית. אבל הדבר החשוב ביותר שהם עושים הוא להכין את הרוטב בתפזורת, מראש. לאחר שהכנתם את הרוטב, ואם אתם רוצים להיות מוכנים עוד יותר, יש עוד כמה דברים פשוטים שתוכלו לעשות מראש, כך שבבוא זמן הבישול, תוכלו ממש לקבל פאד תאי על השולחן תוך דקות.

אילו רכיבים צריכים בשביל להכין רוטב פאד תאי?

רוטב פאד תאי אותנטי הוא למעשה פשוט מאוד. טכנית יש רק 3 מרכיבים: המתוק, המלוח והחמוץ. אבל בשביל לחסוך זמן, יש להוסיף לרוטב גם את השאלוט והשום כדי שלא יהיה צורך לקצוץ ולהקפיץ אותם.

  • 30 מ”ל שמן
  • 50 גרם שום קצוץ, כ-1 ראש
  • 115 גרם שאלוט קצוץ, בערך 1 כוס
  • 140 גרם סוכר דקלים, קצוץ גס
  • 120 מ”ל רוטב דגים
  • 180-240 מ”ל משחת תמרהינדי, ראה הערה
  •  פתיתי צ’ילי, לפי הטעם (לא חובה)

מה חשוב לדעת לגבי תמרהינדי?

בכל פעם שמבשלים אוכל תאילנדי, מומלץ להכין משחת תמרהינדי מעיסה לקבלת הטעם הטוב ביותר. אבל אם מתכוונים לקנות אותו במקום, יש לוודא שזה מוצר תאילנדי או וייטנאמי ולא תוצרת הודו. משחת תמרהינדי תאילנדית ווייטנאמית היא נוזל חום רופף, ואילו “תרכיז תמרינדי” הודי הוא משחה שחורה סמיכה ומרוכזת הרבה יותר. זהו מוצר שונה ואין להשתמש בו בעת בישול אוכל תאילנדי.

מה לא לשים ברוטב פאד תאי?

אולי תתפתו להוסיף כמה שיותר דברים ליעילות מקסימלית, אבל כמה דברים עדיף להשאיר בחוץ:

שרימפס מיובש. אם נותנים לשרימפס המיובשים לשבת ולהחדיר את טעמם לרוטב במשך זמן רב, מגלים שהמנה הסופית סוחפת יותר מדי שרימפסיות. אותו דבר לגבי הצנון המשומר המתוק, אם משתמשים בו – הוא יהיה חזק מדי. טופו יספוג יותר מדי טעם מהרוטב, וככל הנראה יקצר גם את חיי המדף של הרוטב. בוטנים מאבדים את הפריכות שלהם בנוזל.

מה כולל תהליך ההכנה של רוטב פאד תאי?

  • בסיר בגודל בינוני מחממים את השמן על אש בינונית גבוהה. מוסיפים את השום והשאלוט, ומקפיצים עד שהם רכים ושקופים – כ-5-8 דקות. מוציאים מהסיר.
    2 כפות שמן, 1.75 גרם שום קצוץ, 4 גרם שאלוט קצוץ
  • החזירו את הסיר לכיריים על אש בינונית, ולאחר מכן הוסיפו את סוכר הדקלים והניחו לו להתבשל עד שהוא נמס; לחיצה על כל נתחים קשים כדי לעזור להם להתמוסס מהר יותר. לאחר שהוא נמס, תנו לו להתבשל עוד קצת עד שהוא מתקרמל לחום מעט כהה יותר לטעם עשיר יותר, נזהרים לא לתת לו להיות כהה מדי.
    4.9 גרם סוכר דקלים
  • מכבים את האש ואז מוסיפים את משחת התמרינדי; הוא יבעבע באגרסיביות והסוכר יתקשה בהתחלה. הפעל את האש בחזרה לנמוכה כדי לעזור לסוכר להתמוסס ולהוסיף את רוטב הדגים. מכבים את האש לאחר שהסוכר נמס ברובו; אל תדאג לגבי כמה נתחים שנותרו, הם יתמוססו בסופו של דבר.
    ¾ – 1 כוס ממרח תמרהינדי, ½ כוס רוטב דגים
  • מערבבים את השום והשאלוט בחזרה פנימה ומצננים. אפשר להוסיף בשלב זה גם את פתיתי הצ’ילי אם רוצים לעשות את זה חריף.
    פתיתי צ’ילי
  • מדדו את נפח הרוטב על ידי מזיגתו לכוס מדידה נוזלית. חלקו את הנפח ב-8 כדי לקבל את כמות הרוטב שאתם צריכים למנה (אם משתמשים במתכון הפאד תאי שלי). רשמו את המספר הזה והדביקו אותו על מיכל הרוטב, שימו לב גם על התווית שאתם צריכים להוסיף 1 ½ כף מים למנה בעת הבישול.

אחסון שאריות

לאחר שהכנתם את רוטב הפאד תאי, תוכלו להשתמש בו מיד, ואת השאר יש לשמור בכלי אטום במקרר. זה אמור להחזיק לפחות 3 חודשים במקרר.

אם צריך, אפשר גם להקפיא את הרוטב, מומלץ לחלק אותו למנות לפני ההקפאה לשימוש נוח. אפשר להקפיא אותם במגשי קוביות קרח ואז להשאיר לעצמכם פתק כמה קוביות צריך למנה.

איך להכין פאד תאי ב-5 דקות?

במהותו, פאד תאי הוא מוקפץ אטריות, וכמו רוב המוקפצים אטריות, הוא מהיר מאוד לבישול. מה שלוקח זמן זה ההכנה. הכנת הרוטב מראש היא רק “מוכנות ברמה 1″, אבל אפשר לחסוך עוד יותר זמן על ידי הכנת עוד מרכיבים. אם עושים מספיק הכנה ומגיעים ל”רמה 4”, אפשר ממש להכין פאד תאי בליל שבוע תוך 5 דקות!

*הערה אחת: אם החלבון המבושל מראש נשמר במקרר, יש לזרוק אותו עם האטריות לאחר שהרוטב נספג, ולפני שמוסיפים את הביצים.

האם אפשרי פשוט לקנות רוטב פאד תאי מוכן מראש בחנות?

לא מומלץ לעשות את זה. קיימים מותגים רבים של רוטב פאד תאי בבקבוקים על מדפי החנויות, אבל אף אחד שמתקרב לטעם האותנטי של פאד תאי אמיתי. רוב הרטבים הללו מתוקים מדי, ומשתמשים במרכיבים זולים הפוגעים בטעם.

לדוגמה, במקום סוכר דקלים משתמשים בסוכר לבן מגורען. במקום רוטב דגים מוסיפים מלח ואולי אפילו רוטב סויה שהוא לא הטעם הנכון. ובמקום להשתמש בכל התמרינדי הם יערבבו חומץ לבן או חומץ אורז שזה הרבה יותר זול. לעתים קרובות הם גם מוסיפים הרבה תוספים וצבע שהם לגמרי לא נחוצים.

רוטב פאד תאי משתמש רק בכמה מרכיבים, והחנות שמוכרת את הרוטב בבקבוק כנראה מוכרת גם את כל המרכיבים שצריך כדי להכין רוטב הרבה יותר טוב בכוחות עצמכם!

איך מאחסנים רוטב פאד תאי וכמה זמן הוא מחזיק מעמד?

כדאי לשמור את רוטב הפאד תאי אטום היטב במקרר, והוא אמור להחזיק מעמד לפחות 3 חודשים, וכנראה הרבה יותר. ברוטב יש הרבה סוכר, חומצה ומלח, כולם מרכיבים שעוזרים לשמר מזון.

האם אפשר להקפיא רוטב פאד תאי?

אפשר, אבל כנראה שאין צורך שכן הוא מחזיק די הרבה זמן במקרר.

איך אפשר להכין רוטב פאד תאי צמחוני?

ניתן להחליף את רוטב הדגים ברוטב דגים צמחוני או בכמות שווה של רוטב סויה (רצוי תאילנדי).

למה צריך להוסיף מים לרוטב כשמבשלים פאד תאי?

כדי לצמצם את הנפח לאחסון, המים במתכון הזה הושמטו מהרוטב. אז כשתכינו את הפאד תאי שלכם, תצטרכו להוסיף 1 ½ כף מים למנה. אפשר גם להוסיף את המים לרוטב לפני האחסון.

Skip to content